Reflektert dagbok – multimediedesign

Moodle-kartet

Først tegnet jeg en rask skisse på to med to nivåer, fordi jeg tenkte på to visninger i Moodle samtidig; både den første siden du kommer inn på og emnevisning. Det var en svak strek i mellom de to på kartet, men den kom ikke frem på skann så jeg tegnet et strek inn i Paint som viser skillet mellom de to visingene.

Første skisse i to nivåer med arket delt i to

Deretter tenkte jeg at ville være finere å vise nivåforskjellen med bokser og farger. Denne gangen står jeg kun i emnevisning i Moodle, men viser i rødt de emnene som etterspørres som står i samme nivå, og blått de emnene som befinner seg ett klikk unna. Jeg tenkte at dette med fargeforskjeller kunne vært fint å jobbe videre med for å eventuelt lage et finere, mer ferdig kart. 

Andre skisse kun i emnevisning i farger

Men jeg var likevel ikke fornøyd med bare ett nivå. Det finnes «mange veier til Rom» og mange muligheter og veier i Moodle, så det siste jeg tegnet var en veldig enkel skisse hvor jeg prøver å vise alle veiene man kan gå for å finne emnene som etterspørres. Piler burde gjøre den enkel å forstå. Men kanskje jeg også her burde legge på farge eller annet for å vise de emnene som etterspørres – hvor de befinner seg i kartet?   

Siste versjon med alle mulige veier

One response

  1. Kristian

    Mange måter å tenke på – bruk kreativiteten🙂 – Noen lager vanlige kart, nærmest kopier av moodle, andre lager skattekart mens noen lager livets tre… Osv, osv – dette er den helt fri oppgave, meningen er at DU skal bli kjent med organiseringen – det er det viktigste🙂

    mars 19, 2010, kl. 12:39

Legg igjen en kommentar

