Reflektert dagbok – multimediedesign

Moodle-kartet – videreutvikling

Da jeg lagde mine første utkast til Moodle-kartet og endte opp med den enkle versjonen med piler som viser alle mulige veier, så var dette fordi jeg tenkte at dersom jeg for eksempel skulle ha designet en webside, så må jeg først vite hvordan sidene logisk henger sammen, før jeg kan begynne å lage kreative eller dekorative websider av denne ”site-planen”.

Kristians kommentar om å være kreativ, fikk meg til å tenke at det kanskje var litt for kjedelig, og mens jeg satt på flyplassen og ventet på check-in til Oslo på fredag, begynte jeg å skrible ned ideer til mulige måter kartet kunne vært tegnet mer kreativt.

I dag valgte jeg ut en av ideene som var mulig å få til i blyant – nemlig en med et edderkoppnett og insekter som representer de forskjellige emnene. Jeg lagde først et par skisser på vanlige ark og tilslutt tegnet jeg den ferdig på et A3-ark, pga at insektene tok veldig stor plass. Denne må jeg vente med å skanne inn til jeg kommer på jobben hvor det finnes et stor skanner.

Jeg valgte edderkoppnettet fordi dette er et nettkart! Word wide web…🙂 Prøvde også å tilpasse noen av insektene til emnene, slik at for eksempel den arbeidsomme mauren var symbolet for aktiviteter, en gresshoppe representerer ”hopp til…” og en bie symboliserer summingen av alle stemmer i forumet osv…😉 (Men ikke misforstå at der er mange biller, kakkerlakker osv – ikke noe negativt i det altså!)😀

Moodle-kartet, endelig versjon

Legg igjen en kommentar

