Reflektert dagbok – multimediedesign

Påskeaktiviteter

Kjøpte meg nytt digitalt speilreflekskamera rett før alle butikkene stengte før påske, og nå har jeg vært mye rundt og øvd meg på å ta bilder (de gangene de ikke har regnet). Jeg er overveldet over den fine kvaliteten på bildene i forhold til alle andre kameraer jeg har brukt før. Dessverre er ikke naturen så spennende nå, det er mye skitten snø og blasse planter. Det blir nok snart mer fargerikt!
Når det gjelder kamerateknikk er det mye å lære med innstillinger og det hele, så her må det mere øvelse til!🙂

Jeg har heller aldri før brukt CS-pakken (selv om dette er noen programmer jeg alltid har hatt lyst til å lære meg). Jeg synes det det er skummelt å skulle lage fargeleggingscollage uten at jeg kan en tøddel, så jeg har vært igjennom Photoshop tutorials og synes jeg har lært masse av dette. Dessverre fikk jeg ikke leksjon 13 til å åpne seg, og det kan virke som det er en av de viktigste med hensyn til fargeleggingsoppgaven!

Jeg har kjøpt boka Creative Photoshop CS4 med Derek Lea og bestemte meg for å forsøke et fargeleggingsbilde i denne boka som et start-test-prosjekt. Det var virkelig kjempegøy å drive med! Nå gleder jeg meg til å lære mer Photoshop! Resultatet av øvelsen fra kapittel 1 i Derek Lea’s bok kan du se her:

Legg igjen en kommentar

