Reflektert dagbok – multimediedesign

2.1 Research metoder – valg av kreativ aktør

I denne oppgaven skulle jeg ved hjelp av research finne frem til en norsk grafisk aktør eller studio som jeg liker.

Jeg har kikket på listen over aktører som vi fikk. Jeg synes flere av dem er lager utrolig bra arbeid. Et eksempel er lærerkampanjen til Apt (www.apt.no) som er veldig godt laget, og jeg rett og slett elsker Nidar Laban reklamefilmen deres! (Han beit av den ene foten og sa ”Neimen, stakars, har du mista fotan? Jaja, det e vel halvbror, din det da?” eller noe slikt… helt min humor! :-))

Den websiden syntes var mest original var Akutten sin (www.akutten.com) – for en vill i idé å la brukerne bygge opp hele websiden selv (de som gidder, da! )

Var også innom Storedyret og Grafill hvor det er mye interessant.

VALG AV KREATIV AKTØR

Jeg likte spesielt godt stilen til Bleed (www.bleed.no). De har et sterkt visuelt uttrykk som er annerledes og alt annet enn kjedelig. Jeg synes deres design passer godt i forhold til mote-, musikk-, designbransjen og et ungt eller bevisst publikum.

En annen aktør jeg fant ved å google etter ”portefolio” var Thomas Ramberg / Pinpoint Design (www.pinpoint.no ). Han har en veldig stilren og tydelig design iblandet spennende, friske fargekomposisjoner. Hans stil passer godt for å freshe opp seriøse firmaprofiler, og til produkter som skal selges til et bredt publikum.

Dermed har jeg valgt både Bleed og Thomas Ramberg. Jeg liker begge to, men til forskjellig bruk. Tror jeg lett kan la meg inspirere av dem begge.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s