Reflektert dagbok – multimediedesign

1.1 Fargeblanding

Vi skulle dele inn et A3 ark i kvadrater på 5 x 5 cm og fargelegge disse med farger som vi blandet, alle kvadratene skulle ha kun én farge, og effekten som skulle oppnås var en perspektiveffekt.

Jeg gjorde denne oppgaven først ved å bruke alle tre primærfargene, rød, blå og gul, samt blandinger av disse (sekundær og tertiærfarger). Jeg hadde visst hengt meg opp i at det stod at vi skulle ha en tube med rød, gul og blå maling…

Dermed ble mitt første forsøk heller en demonstrasjon av kontraster (spesielt ren rød og ren blå) eller varme og kalde farger, i stedet for perspektiv.😦 Resultatet ble nesten som en Inka-pyramide mot en blå himmel…

Etterpå oppdaget jeg at vi egentlig skulle velge to komplementære farger fra fargesirkelen, enten rød/grønn, oransje/blå eller gul/lilla. Dermed måtte jeg gjøre det igjen. Jeg valgte gul og lilla denne gangen.

Legg igjen en kommentar

