Reflektert dagbok – multimediedesign

Fotografering – fotoarkiv i oppbygning

Jeg har tatt masse bilder siden jeg kjøpte kameraet, og jakter stadig på nye motiver. Tar gjerne en 300-400 bilder hver gang jeg har et raid ute, og det er like spennende hver gang. Selv om jeg fortsatt har milevis igjen å lære så er det merkbar forskjell på de siste bildene jeg har tatt sammenlignet med de aller første. Dessverre er fortsatt en del bilder ikke helt krystallklare, det er særlig tilfelle når jeg bruker 18-200 objektiv.

Jeg har lagt ut noen flere bilder på Flickr-kontoen nå, men der er det en veldig lav grense på hvor mange MB jeg får laste opp i måneden, så flere får komme etterhvert. Her er et bilde jeg tok av naboens katt, en hellig burma. Jeg burde sikkert ha fjernet det hvite i øyet med Photoshop men jeg forstår den Obligatoriske oppgaven Fotoarkiv slik at man kun kan croppe bildene, ikke ellers redigere dem?

4 responses

  1. Jepp, stemmer det, ikke noe redigering, kun croppe bildene.. Kjenner det klør i fingrene etter å redigere.. Hadde en fotodag i dag jeg, og dessverre ble alt for mange bilder overeksponerte:/ men men.. målet med fotoarkivet er jo bl.a å ha bilder til eventuelle senere oppgaver, og da kan jeg redigere, hehe..

    mai 29, 2010, kl. 21:00

  2. Har du fått tatt mange bilder? Hvilke kategorier synes du er lettere eller vanskeligere?

    mai 30, 2010, kl. 21:37

  3. Ja, hehe, har 1500 bilder dedikert til denne oppgaven, og skal ta mange flere. Jeg synes kategorien mennesker er vanskelig, fordi jeg føler meg ikke helt komfortabel bak kameraet når jeg skal ta bilder av mennesker. Og så må man jo ha tillatelse til å ta bilder osv.. Dyr er vel det letteste, hehe, fordi jeg har så mange dyr rundt meg hver dag, hehe. Hva synes du er vrient/lett?

    Og nå har jo kameraet tatt kvelden også, TYPISK!! så nå må jeg innom plassen jeg kjøpte det av, og levere det til rep. Håper virkelig ikke det tar for lang tid:/

    mai 30, 2010, kl. 23:33

  4. Så rart! Autofokusen til objektivet på mitt nye kamera (18-55 Canon) sluttet å virke, så jeg leverte det inn til reparasjon for litt over en uke siden. Heldigvis hadde jeg kjøpt det hos en serviceminded fotobutikk, så han gav meg et 18-200 Sigma til LÅNS! OG dermed fikk jeg prøve mer zoom enn det jeg hadde på mitt! Snakk om lykke i uløkka…😀 Tips til du skal levere inn ditt kamera: Du må si at du er aaaavhengig av kameraet pga skolearbeid og se på dem med store runde øyne…😀

    Jeg synes mote/trend er vanskeligst. Det må jo være litt kult/profft for å kunne kalles trendy? Ellers har jeg lite på kontrast. Jeg har mye på bylandskap men synes ærlig talt de er litt kjedelige, så jeg håper jeg kan få tatt noen som er bedre etterhvert. Mennesker har jeg mer på, jeg er blitt litt av en paparazzi. Driver å vifter med kameraen til stadighet, så til slutt blir de vant til meg, og så jakter jeg på slike uoppmerksomme øyeblikk som ofte kan bli fine.

    mai 31, 2010, kl. 00:06

Legg igjen en kommentar

