Reflektert dagbok – multimediedesign

Obligatorisk oppgave 03 Illustrasjon – ferdig resultat

Redigert 24.11.2010: Ny versjon av illustrasjonen etter evaluering. Fuglen henger ikke lenger i «løse luften» og danserne danser på strengene… (Dette er egentlig en modifisert versjon 09 av illustrasjonen, mens den nedenfor som jeg opprinnelig leverte var versjon 13. Noen ganger må man vite når man skal gi seg…)

 

La Vigüela

Here I begin to sing
in time with viguela
of a man who reveals
an extraordinary sorrow
like a solitary bird
consoles himself with a song.

The holy saints are coming
they all come to help me
when my tongue is tied
and my vision is troubled
I beg my God to assist me
and this time he helps.

Here I begin to sing
in time with viguela
of a man who reveals
an extraordinary sorrow
like a solitary bird
consoles himself with a song.

Gotan Project, La Basta Records.

Lenke til sangen La Vigüela med Gotan Project, hvis du har lyst å høre den (live video).

8 responses

  1. Så tøft det ble🙂, har du tegnet det i Illustrator?

    september 3, 2010, kl. 09:00

  2. Takk!🙂
    Fuglen og regnbuen med danserne er tegnet i Illustrator med pen tool. De er vectorelementer som jeg dro inn i Photoshop. Instrumentet bak er et foto. Så selve komposisjonen og bokstavene etc er Photoshop.

    september 5, 2010, kl. 17:30

  3. Dette coveret hadde jeg sansen for🙂 Og ut i fra teksten føler jeg at du har fått frem budskapet veldig godt🙂 Spennende farger!

    september 6, 2010, kl. 20:07

  4. Hei Gry!

    Jeg heter Sara og ble plassert i studiegruppen deres i dag (regner med at det var MMMD Mar 10 Anette mente,og ikke Mar 09, som jeg opprinnelig fikk beskjed om). Jeg begynte på webstudier i fjor, men ble tvunget til å ta en pause etter illustrasjons oppgaven. Så nå når jeg er tilbake tenkte jeg at jeg skulle introdusere meg🙂

    Måtte bare kommentere når jeg så resultatet ditt her, knallfin illustrasjon!

    september 6, 2010, kl. 23:32

    • Hei Sara og velkommen! Vi trenger virkelig flere på vår gruppe, det var en stund Tommy, Sandra og meg, men Tommy er det stille fra siden før ferien så det er egentlig bare Sandra og jeg som er aktive! Og tusen takk for kompliment!🙂

      september 7, 2010, kl. 18:09

  5. Måtte bare teste noe, hehe.. Og bruker bloggen din til det😛 Ser at navnet mitt i kommentarfeltet linker til hverdagsbloggen min og ikke skolebloggen min. Det vil jeg jo ikke at den skal. Skal bare se hva som skjer i denne posten.

    september 8, 2010, kl. 10:27

  6. Jeg ser at den nå linker til din skoleblogg, men jeg får ikke lastet den inn. Er der serverproblemer kanskje?

    september 8, 2010, kl. 10:31

  7. Jepp, serveren er nede. Gah!! hehe

    september 8, 2010, kl. 11:52

Legg igjen en kommentar

