Reflektert dagbok – multimediedesign

Invitasjon layout format

Vi skulle lage en idéskisse til en invitasjon til den årlige høstutstillingen i 2010. Vi skulle ta utgangspunkt i A4-formatet og øve på hvordan vi innovativt kunne utnytte formatet og utformingen. Vi kunne tegne, brette og skrive.

Her har jeg lekt meg litt med A4-formatet, og så skisset jeg litt og prøvde ut en idé på to A4-ark brettet til A5. Først ville jeg gjerne gjøre fasongen spesiell, men etterhvert fant jeg ut av en halv A4-side, A5 var et bra format. Og istedet begynte jeg åleke med ideen om å bruke utskjæringer på førstesiden (et omslag som også gjerne kunne lages i et tynnere, litt transparent papir eventuelt). Den første siden skal både vise og skjule hva som kommer inni invitasjonen, og på den måten pirre nysgjerrigheten. Jeg jobbet videre med denne ideen og skal prøve den ut i InDesign.

Legg igjen en kommentar

