Reflektert dagbok – multimediedesign

Layout – Størrelser, kolonner og margin

En av skissene fra forrige læringsaktivitet invitasjon layout skulle brukes som utgangspunkt for et nytt InDesign-dokument. Her skulle vi legge inn riktig størrelse, folds og sider.

Jeg jobbet litt videre med layout’en først, før jeg begynte i InDesign. Det jeg synes er vanskelig er å vite hvilken side av spread som kommer på forsiden og baksiden, i midten også videre, når man printer tosidig. Tror ikke sidene mine er helt riktig plassert i PDF’en, men på fotografiene kan dere ihvertfall se hvordan jeg ville at det skal bli.

Slik ble dette første forsøket mitt med InDesign iallefall, og her er en lenke til PDF’en.

Invitasjon_01_endprint

Legg igjen en kommentar

