Reflektert dagbok – multimediedesign

Curb magasin layout – ny versjon med seks sider

Når jeg leste denne oppgaven første gang var jeg nok litt for rask. Jeg registrerte at vi skulle ha en forside, en bakside og 2 sider i midten. Jeg var så fokusert på at to pluss to er fire at jeg ikke leste teksten skikkelig; det skulle være 2 SPREADS i midten, ikke 2 sider, dermed skulle det selvfølgelig være 6 sider totalt og ikke 4!

Jeg har laget en ny versjon av Curb magasin layout basert på den første. Har egentlig ikke endret noe, bare lagt til en side imellom pluss en ny bakside. Siste side i magasiner er gjerne forbeholdt en helsides reklame eller et stort bilde, derfor laget jeg en lignende layout. På den ekstra siden inne i magasinet la jeg til to bilder og en liten sitat-tekst. Hadde dette vært et ordentlig magasin, ville jeg ha hatt et helsides portrett (for eksempel av han som uttaler seg i artikkelen) eller en side med reklame. Jeg har derfor valgt å holde denne siden ganske ren for skrift, og beholdt de opprinnelige tre sidene med tekst.

Her er den nye 6-siders layout’en:

3 responses

  1. Jeg likte forsiden din veldig godt, og synes du har fått til en gjennomgående stil i magasinet ditt. Med farger og stil som går igjen i bladet; sort, grønn og det blå. Røff stil som fanger oppmerksomheten😉

    september 21, 2010, kl. 08:13

  2. Takk, Sandra!🙂

    september 21, 2010, kl. 14:11

  3. Enig med Sandra, fargene og kontrastene du har brukt skaper liv🙂 Tøft at du lagde din egen bakgrunn av et av bildene til side 2 og 3!

    september 22, 2010, kl. 14:32

Legg igjen en kommentar

