Reflektert dagbok – multimediedesign

Curb magasin layout

Skissene til magasinet Curb som vi laget i forrige aktivitet skulle nå produseres digitalt i InDesign.

Jeg har som nevnt i forrige innlegg lagt vekt på en kul, kreativ layout som kan appellere til designere av begge kjønn. Mange av elementene vi fikk utlevert er litt sånn «street art» og grafiti-aktige, dermed må stilen på bladet også være litt tøff, ung og «street».

Forsiden er asymmetrisk og enkel. Jeg har brukt det svart-hvite gatebildet som vi fikk i Curb-mappen og bearbeidet det i Photoshop. Eller syntes jeg elementet «Rollers» passet veldig godt inn, fordi det masse kreativ krøll, og artikkelen handler om å hele tiden utvikle seg selv som designer.

Jeg har forsøkt å skape drama og flyt med bruk av stor typografi, spennende font og variasjon i bakgrunnsfarger. Spesielt synes jeg dymo-tape fonten er veldig kul! B-)

Legg igjen en kommentar

