Reflektert dagbok – multimediedesign

Curb Magasin trykklargjøring

Jeg hadde selvfølgelig lagt inn bilder og illustrasjoner i InDesign i form av .psd, .tif og andre formater, alle i RGB! Dermed måtte jeg arbeide litt… Jeg åpnet alle bildefilene i Photoshop, konverterte dem til CMYK og lagret dem som .eps (8 bit/px). Deretter byttet jeg ut alle bildene i Curb.

Jeg converterte dem til CMYK (Working CMYK – U.S. Web Coated (SWOP) v2. Eksporterte deretter .indd-filen til PDF compatibel med Acrobat 5, og med standard X-1a:2001 (CMYK only file). Bicubic downsampling til 300 dpi på alle bilder. All printer marks. Bleed som i dokumentet. Subset fonts when percent of characters used is less than 100% (embed fonts).

Her er den trykklare PDF’en:

Curb_trykk

Og her er CMYK fargespesifikasjoner og skrifter som er brukt i layout’en.

Farger og skrifter CURB

Legg igjen en kommentar

