Reflektert dagbok – multimediedesign

Flere bakgrunner i Photoshop

Så fortsatte jeg å eksperimentere med bakgrunner til omslaget og samtidig som jeg testet ut noen app buttons også.

Jeg prøvde ut både brokadetapet (som hadde vært en av de opprinnelige idéene) og fotografiske bakgrunner. Og kombinasjoner av fotografi og brokade, med forskjellig grad av transparens, fikk frem spennende effekter ved å justere på adjustment layers.

Den steinvaskede «jeans-aktige» bakgrunnen (nummer fem ovenifra) var lenge en favoritt, men jeg gikk til slutt bort fra den fordi jeg allikevel syntes den ble for travel, forstyrrende. Flere av de andre var også fine, men de ble for feminine, det ble for mye lilla og rosa.

Jeg ville gjerne ha skarpe farger slik at boken skal stikke seg ut i bokhylla, og gjerne noe rosa, for det er stor sannsynlighet for at det er mange damer som ville kjøpe en slik bok. Men den skal allikevel ikke være så «Barbie» i fargene at en mann ikke ville tatt i den med ildtang. Jeg ville finne en kombinasjon av maskulin og feminine farger. Noe som kunne passe for begge.

Legg igjen en kommentar

