Reflektert dagbok – multimediedesign

Enkelt nettsted episode 1

Denne oppgaven er nok den jeg har brukt lengst tid på av alle de obligatoriske oppgavene på multimediestudiet. Jeg begynte i januar-februar på læringsaktivitetene for webdesign som enkel HTML og CSS og jeg påbegynte allerede da Enkelt nettsted med ideer og skisser.

Her er en av de første ideskissene:

Hadde lyst å lage en dekorativ CSS fordi CSS er selve designet til websiden, selve stylingen. Den skulle være på mørk bakgrunn (svart, mørk grå eller grå) slik at den på en måte lyste. Her er noen forsøk i Illustrator:

Skisset litt mer og tenkte litt på hvor mange kolonner jeg skulle ha osv. Her er noen skisser:

Så testet jeg skissene røft i Illustrator:

Begynte å leke med en annen slags illustrasjon:

 
Og så prøvde jeg det ut på skissen i Illustrator med forskjellige farger. Kanskje grått var kjedelig?

Dette var i februar. Deretter ble det travelt på jobb og det ble umulig for meg å studere ved siden av i en periode. Hverdagen hang ikke sammen, så her ble det en lengre pause i arbeidet.

Legg igjen en kommentar

