Reflektert dagbok – multimediedesign

Enkelt nettsted episode 3

Begynte å skisse igjen. Var ikke fornøyd med utseendet på siden, samt kranglet med posision, float, osv. Lekte med nye varianter av den grønne websiden, men begynte igjen å tenke på skarpe farger mot svart bunn. Her er nye skisser:

Nye skisser i Illustrator:

Kjedelig? Tja. Kanskje på tide å ta fram igjen sommerfuglen? Denne?

(Ny variant av dem gamle, snudd på gradient blant annet).

Og noen slike?

Sommerfugldesign på websidene:

Men hva har egentlig sommerfugler med webdesign, HTML og CSS å gjøre? Det ble litt feil. Så jeg bestemte meg for å knipse noen bilder selv og bruke disse. Bildet av meg selv manipulerte jeg med Adobe Photoshop Lightroom slik at det ble sjøgrønt og lilla, og fargene i designet ovenfor plukket jeg opp herfra med teardrop-verktøyet i Illustrator.

Valgte dermed å manipulere bildene jeg tok slik a de også ble litt sånn ”aged” og med lilla, grønne og gule toner.

Dette bildet illustrerer at HTML er et ”markup language”. Dermed en gul marker. Logisk, eller hva?

Dette bildet skal vise en wireframe skisse, hvordan man planlegger byggeklossene til en webside:

Til forsidebilde valgte jeg et bilde jeg selv tok i vinter, av noen tørre strå foran et nettinggjerde med snøen i bakgrunnen. Jeg manipulerte bildet slik at det fikk en nydelig turkisgrønn farge. Bildet skal selvfølgelig illustrere ”nettet”, med det nettinggjerdet (”wire fence” på engelsk, ikke langt unna ”wire frame”)🙂

Legg igjen en kommentar

