Reflektert dagbok – multimediedesign

Avatar i Flash

I denne læringsaktiviteten skulle vi lage en digital avatar av oss selv. Avataren skulle tegnes direkte i Flash, på bakgrunn av et bilde av oss selv hvor vi skulle forenkle formen. Avataren skulle være 200 x 200 pixsler.

Definisjon på en avatar:
«An avatar is a computer user’s representation of himself/Herself or alter ego, whether in the form as a three-dimensional model used in computer games, a two-dimension icon (picture) or a one-dimensional username used on Internet forums and other communities, or a text construct found on early systems such as MUDs. It is an object representing the user.»

Her er bildet jeg brukte som utgangspunkt og noen skisser hvor jeg forsøkte å forenkle. Jeg har ikke mye trening i å forenkle og ser at jeg godt burde trene mer på det, for å få bedre «swung» over linjene…

 

Jeg ønsket å ha med ting som jeg mener representerer meg, nemlig store øyne, mørkt hår, smilet og prikkete skjerf, siden jeg liker prikker veldig godt.

 

Skisse nr.6 ble utgangspunktet jeg brukte for å tegne i Flash.

Jeg åpnet bildet i Flash, og tegnet lagvis oppå med pen tool. Deretter fylte jeg inn med paint bucket og malerkost-verktøyet.

Det var litt uvant hva som gikk av og ikke gikk an med fill og paint og strokes, i forhold til Illustrator og Photoshop, og jeg har nok ikke helt fullstending kontroll på tegningen i Flash ennå. Men her er avataren som ble resultatet:

Det er tydeligvis ikke lov å embedde Flash-filer inn i WordPress.com-blogger, derfor er den eksportert til en vanlig.jpeg-fil.
«Flash and Other Embeds
Flash and all other embeds are not allowed in WordPress.com posts, pages, or text widgets. For security reasons, we remove the tags needed for these to work. Your intentions may be innocent, but someone somewhere might try to use such embeds to damage the site, affecting all of our users.»

Legg igjen en kommentar

