Reflektert dagbok – multimediedesign

Typografi og bilde i Flash

I denne aktiviteten skulle vi jobbe med typografi og bilder i Flash. Vi skulle lage to komposisjoner i Flash, den ene med likhet/harmoni mellom bilde og typografi, enten i form av plassering eller utforming av elementene. Den komposisjonen skulle ha kontrast mellom tyopgrafi og bilde. Deretter skulle vi lage en .jpeg av de to scenene og legge dem ut her på dagboken.

Noen ideer og skisser i forbindelse med denne aktiviteten:

Og her er mine to scener:

LIKHET/HARMONI:

Harmoni_tekst_og_bilde

Harmoni

Her er det lyse, grå farger og runde former både i tegningen av ansiktet, i formene av begge elementer (som er like) og valg av snirklete font med runde former. Håndtegnet portrett og håndskriftlignende tekst viser likhet og harmoni.

KONTRAST:

Kontrast_tekst_og_bilde

Kontrast

Her har jeg mest tenkt på kontrasten mellom hvit skrift og mørk bakgrunn/mørkt bilde.

Det er en stund siden jeg laget disse og jeg var egentlig ikke helt fornøyd. Hadde tenkt å jobbe mer med dem, og sannsynligvis lage noe helt nytt, men så kom tiden og tok meg – fikk ikke gjort det. Derfor legger jeg ut disse likevel for å vise at jeg har jobbet med denne aktiviteten.

Legg igjen en kommentar

